Halaman

Blog Yang Comey, Hensem dan Cantik..:)

Followers

Isnin, 10 Mei 2010

Kenapa manusia 'itu' begitu BUSUK HATI..!!!

Sesi Umum..

Dalam dunia ni, ada mcm2 jenis manusia ada... Yang baik hati, yang rajin, yang buruk, yang

pandai, yang kureng sket...macam2 ada.. tp, kenapa ada manusia yang busuk hati? kekayaan,

kepandaian, kecantikan adalah anugerah-NYA yang DIA berikan kepada setiap insan-NYA. jadi,

jgn la nak dengki hati dgn org lain...
_____________________________________________________________________

Sesi Luahan Perasaan...

Wahai manusia 'itu'..kenapa kau terlalu kejam, busuk hati... ape x cukup ke dgn ape yang Allah

dah bagi kat kau..kenapa kau nak rosakkan orang lain plak...setiap org ada kelebihan yang DIA

bagi... ko saja wat2 wat2 x nampak... kalo aku jumpa ko, mmg aku cincang2 lumat daging ko

yang busuk tu..sampai hati ko wat mcm ni kat family aku... jgn sampai aku doakan ko rasa balek

ape yang kitrg rasa..kalo diikutkan hati yang sakit hati ni, nk je aku sumpah ko ngn 10

keturunan ko rasa ape yang kitrg rasa....nape ko jeles sgt ke ngn kitrg...ko hantar, ko wat yang

bukan2 kat family aku, pe ingt kitrg ni ape....suka sgt ke ngn ape yang ko wat tu...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_______________________________________________________________________

Sesi Muhasabah Diri...

Setiap insan ada kelebihan dan kekurangan yang diberi...hindarilah sikap iri hati, cemburu

terhadap kejayaan org lain..jgn guna cara mudah untuk jatuh kan org lain..ingtlah, Allah itu maha

adil..dia akan balas balek kejahatan yang kita lakukan... dan ingtlah, Allah tidak akan berikan

cubaan dan dugaan jika DIA tahu hambaNYA itu tidak mampu menhadapinya..jadi, tempuhilah

semua dugaan dan cubaanNYA dgn hati yang terbuka dan sentiasa ingt bahawa

Tiada ulasan:

Klik Kat Cini