Halaman

Blog Yang Comey, Hensem dan Cantik..:)

Followers

Khamis, 17 Jun 2010

Sebarkan Ilmu..Xrugi apa pun..

Sejak akhir2 ni, mmg aku selalu mengopy paste statement dari mana2 laman web, or blog org lain...Tp, aku xkan ambik sebijik dari apa yang ada kat dalam setiap web tu...Aku akan cuba gabungkan semua isi2 yang dah aku baca dan fahami utk dijadikan 1 posts yang rngkas dan padat...Aku pasti, ruang blog dan web yang aku baca pun mesti suka org lain sebarkan ilmu yang dia tulis.....

Tp, tujuan aku bukan untuk menciplak mana2 hasil karya org lain....matlamat aku hanya 1.. Untuk sebarkan ilmu yang aku tahu....


Untuk pengetahuan semua, semua post yang telah dicopy paste oleh owner blog ni, adalah hasil dari tanda tanya yang secara semula jadinya di fikirkan oleh otak owner ni....So, kalo aku post pasal pose, aku nak tahu ngn lebih mendalam pasal pose....Bukan main tangkap cintan syok sendiri bajet dah tau semua pasal pose....


Maaf, aku hanya insan biasa yang hanya mampu mengopy paste sahaja..(ok la kan daripada blog yang mencarut ntah pe2)
____________________________________________________________________

**Muhammad Rasulullah S.a.w bersabda, ” Sungguh Allah, para Malaikat-Nya serta semua penghuni langit dan bumi termasuk semut dalam lubangnya dan ikan-ikan, sungguh semuanya mendoakan kebaikan bagi orang-orang yang mengajari manusia ”
(HR. Tirmidzi)


**Wahai orang-orang yang berilmu, sebarkanlah ilmu yang anda miliki, kerana takkan habis ilmu bila dibagi.

**Rasulullah SAW bersabda, "Barang siapa menunjukkan kebaikan, maka ia akan mendapatkan pahala seperti pahala orang yang melakukannya."
(HR.Muslim)

**"Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan berupa keterangan-keterangan (yang jelas) dan petunjuk, setelah Kami menerangkannya kepada manusia dalam Alkitab, mereka itu dilaknati Allah dan dilaknati oleh semua (makhluk) yang dapat melaknati."
{QS Al Baqarah:159}

**ingat pesan junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.:"balligh 'anni walau aayah" sampaikan dariku walau sepotong ayat

Tiada ulasan:

Klik Kat Cini