Halaman

Blog Yang Comey, Hensem dan Cantik..:)

Followers

Jumaat, 4 Februari 2011

Berita : Kebakaran kat kampung aku...

Uish..orang lain dah lama update blog sal benda ni aku je baru terhegeh2 nak update...haha...

Nor, rina ...aku je lmbat sket..duk kat rumah xda feel nak bukak internet..tgk tv lagi bagus..

pe pun kejadian ni serius mengejutkan...

time tu maghrib,31/1...jiran aku datang bagi salam..igtkan nak jumpa ayah aku..tp x..dia cakap ada rumah terbakar...ape....rumah atok kawan aku tu...aku igtkan sikit2 je la terbakarnye....rupa2 marak gler api dia...perggghhh...1st time rumah terbakar kat kampung aku ni...

mcm xcaya pun ada..mula2 ktrg duk dlm rumah je la...aku lak tolong wat keje kakak aku...susun2 kertas....pastu lampu berkelip2 mcm x cukup lektrik...seram dah rasa...teruk sgt ke terbakar tu sampai effecr kat lektrik sekali...

pastu,mak aku mngambil keputusan untuk kuar rumah nak tgk, kitrg yang lain pun menyibuk la sekali...hehe...kuar2 je, perghhh...dari jauh nmpak api,asap berkepul2...

rumah sedara depan rumah aku dah xda lektrik dah..rumah aku ada lagi....so,ktrg x g dekat sna sbb rasa macam dah ramai je kat ctu...lagi pun mak kata bahaya..duk je depan rumah...aku rasa mau 1 batu 5 serang kampung aku malam tu..cina ,india semua datang...



Pengumpulan sedara2 depan rumah,tepi rumah..hehe...ni golongan wanita je ye..yang laki g tempat kejadian..rumah tu lebih kurang 100 meter kot dari rumah aku...


Kanak2 yang turut serta dlam aktiviti ini...


Xlama pastu, dengar bunyi bomba...wah, 1 st ni bomba masuk kampung...tp lambat dah bomba dtg..rumah tu diorg kata dah terbakar abis la...

pastu,lori bomba yang besar itu xdapat lalu kat titi kat satu selekoh dekat yang rumah aku..titi tu kecik sgt..lagi pun malam..bomba x berani ambik risiko..kang x pasal2, 1 kejadian lagi, lori bomba jatuh parit..hehe...so,diorang pun bertindak pantas kuarkan diorang punya paip getah..sambung panjang2 sampai ke rumah kejadian..



Tu cahaya dari lori bomba..nmpak x paip getah tu...yang mcm ular sawa tu..hehe..so, xdapat la nmpak bomba lalu depan ktrg sbb diorang xlepas nak lalu kat titi tu...bomba tu juz park depan tempat ktrg berkumpul je ..hehe...


pastu kakak aku masuk la rumah,& kuar balek,..dia kata kat aku"ngah, kertas hang susun td tu abis terbang sbb x tutup kipas"..aku pun ape g..lari masuk lam rumah sbb kang nnt sia2 je kerja yang aku wat td..aku dah susun elok2 kertas tu, elok je aku berdiri ttiba lampu terpadam..adeh xda letrik lak...menjerit la aku...terus secara pantasnye otak aku berfikir mana aku letak HP aku td...ambik je HP terus lari kuar rumah...nasib baik xterlanggar meja..haha..adik ngn kakak aku lak berlari masuk lam rumah sbb dengar aku menjerit..haha...wat malu je...



Ni keadaan titi yang bomba xdapat lepas td...
1:tempat bomba park.
2:tmpat ktrg berkumpul
3:rumah kejadian

So,sila la besarkan titi itu dgn segera ye...






Nota dikaki post:minta dijauhkan benda macam ni...

Tiada ulasan:

Klik Kat Cini